Chcete maximalizovať svoje online podnikanie? Od dizajnu pripraveného pre mobilné zariadenia až po viaceré bezpečnostné funkcie, tu sú nevyhnutné prvky úspešnej webovej stránky elektronického obchodu v roku 2022.
S nástupom globálnej pandémie sa prechod k online nakupovaniu rýchlo stáva novým normálom. Len v roku 2021 vygeneroval elektronický obchod celosvetovo 4,9 bilióna amerických dolárov.
A neočakáva sa, že sa to v dohľadnej dobe spomalí. Prognóza od statista.com uvádza, že eCommerce má v nasledujúcich štyroch rokoch vzrásť o 50 percent – a predpokladá sa, že do roku 2025 dosiahne neuveriteľných 7,4 bilióna amerických dolárov. Ak teda niekedy nastal ten správny čas naskočiť do vlaku eCommerce – sneží.
Vzhľadom na to je mimoriadne dôležité optimalizovať svoj web, aby ste svojim zákazníkom poskytli čo najlepší zážitok z online nakupovania. Vaša webová stránka je online domovom vašej firmy a centrálnym umiestnením na nasmerovanie vašej cieľovej skupiny, takže by mala byť na mieste, v trende a aktualizovaná so všetkými najnovšími funkciami elektronického obchodu. Chcete maximalizovať svoje online podnikanie?
Tu sú základné prvky úspešnej webovej stránky elektronického obchodu v roku 2022.
Základné funkcie webovej stránky elektronického obchodu v roku 2022.
Funkčná webová stránka elektronického obchodu má zvyčajne domovskú stránku, stránku produktov, blog a stránku o nás. V roku 2022 však majitelia elektronického obchodu musia premýšľať nad rámec základov, aby splnili neustále sa meniace technologické prostredie a rozvíjajúce sa potreby svojich zákazníkov. Tu sú niektoré zo základných prvkov, ktoré by mala každá webová stránka elektronického obchodu obsahovať v roku 2022.
1. Responzívny dizajn webových stránok
V dnešnej dobe spotrebitelia čoraz viac používajú svoje mobilné telefóny na nakupovanie a interakciu so značkami online. Len niekoľkými rolovaniami a kliknutiami môžu spotrebitelia nakupovať produkty priamo z pohodlia svojej obrazovky – a preto je mimoriadne dôležité zabezpečiť, aby bol váš web vhodný pre mobilné zariadenia a reagoval na všetky zariadenia.
Nedávne správy ukazujú, že 79 % používateľov smartfónov si za posledných šesť mesiacov zakúpilo produkty online pomocou svojich mobilných zariadení a v dôsledku globálnej pandémie si mnohé značky B2B osvojili mobilné webové stránky – 80 % kupujúcich B2B teraz používa mobilné zariadenie na nakupovanie. V posledných rokoch sa zvýšil aj vývoj aplikácií s vlastnou značkou, čo pripravilo pôdu pre optimalizáciu online cesty zákazníka.
Ako môžete svoj web pripraviť na mobilné zariadenia?
Uistite sa, že má responzívny dizajn, ktorý sa dá prispôsobiť rôznym veľkostiam obrazovky, rozloženiam a rozlíšeniam, a vykonajte test vhodnosti pre mobilné zariadenia, aby ste sa uistili, že vyzerá skvele na všetkých zariadeniach.
2. Užívateľsky prívetivá navigácia
Po návšteve novej webovej stránky väčšina návštevníkov prejde priamo na navigáciu na webovej stránke. Podľa správy Digital Experience Benchmark Report z roku 2021 je priemerný čas na stránke vo všetkých odvetviach iba 54 sekúnd. Potom sa rozsah pozornosti znižuje.
Aby ste svojim návštevníkom pomohli dostať sa tam, kam potrebujú, jednoducho a efektívne – či už ide o nákup, hľadanie ďalších informácií alebo dokonca kontakt so zákazníckym servisom – je dôležité, aby bola vaša navigácia čo najjednoduchšia.
Výskum sledovania očí ukazuje, že ľudia trávia 80 % svojho času pozeraním na ľavej strane vašej webovej stránky a iba 20 % na pravej strane, takže ak chcete maximalizovať pozornosť svojho publika, venujte najväčšiu pozornosť ľavej časti vášho webu, stránky.
Ďalším tipom na optimalizáciu webovej stránky elektronického obchodu je nastavenie vertikálneho menu. To uľahčuje prechod vašej navigácie na dizajn reagujúci na mobilné zariadenia a môže uľahčiť navigáciu na vašom webe pre nových aj vracajúcich sa návštevníkov.
3. Viaceré funkcie zabezpečenia
Ako sa technológia neustále vyvíja, zvyšuje sa riziko hackerských útokov a narušenia bezpečnosti. To je dôvod, prečo ďalšou nevyhnutnosťou pre váš web elektronického obchodu sú bezpečnostné funkcie. Jednou z najlepších metód na zabezpečenie údajov a informácií online je použitie VPN (virtuálna súkromná sieť). Toto je zvyčajne prvá línia obrany vašej webovej stránky pred škodlivým malvérom a inými kybernetickými útokmi, mnohokrát bez toho, aby ste o tom vedeli. Keďže sú údaje o zákazníkoch vystavené vysokému riziku, podniky sa vyzývajú, aby používali profesionálny typ služby VPN od spoločnosti GoodAccess. Je to užitočné najmä vtedy, keď k vašim vzácnym údajom pristupujú stredné až veľké tímy z rôznych častí sveta.
Ak chcete, aby bola vaša webová lokalita – a informácie o vašich zákazníkoch – zabezpečená a chránená – môže sa oplatiť vylepšenie webovej lokality o nasledujúce bezpečnostné funkcie:
Nainštalujte certifikát SSL (Secure Socket Layer).
To zaisťuje, že všetky údaje prenášané medzi webovým serverom a prehliadačom zostanú súkromné.
Nastavte si viacfaktorovú autentifikáciu
Nikdy neviete, kedy a kde môžu byť vaše heslá prezradené. Preto je nastavenie druhého autentifikačného faktora na overenie pokusu o prihlásenie nevyhnutné na zachovanie integrity vašich účtov. Rovnako aj pravidelná zmena hesiel môže zvýšiť bezpečnosť.
Doplnky vyberajte opatrne
Aj keď doplnky môžu zlepšiť digitálnu skúsenosť zákazníkov s vašimi webovými stránkami, je dôležité dávať si pozor, aby ste neohrozili svoje webové stránky. Zoznam bezpečných doplnkov nájdete v tomto zozname najlepšieho softvéru na zabezpečenie webových stránok pre váš web.
4. Tlačidlá nákupného košíka a pokladne
Hlavným cieľom webovej stránky elektronického obchodu je získať výnosy a funkcia optimalizovaného nákupného košíka vám len pomôže toto maximalizovať. Pokiaľ ide o optimalizáciu nákupného košíka, zákazníci očakávajú funkcie, ako je rýchly servis, bezproblémová platba, dôveryhodné možnosti platby a dokonca aj možnosť zobraziť si ukážku svojich objednávok pred dokončením nákupu.
Ak sa vaši zákazníci počas svojej zákazníckej cesty stretnú s prekážkami alebo ťažkosťami, môže to výrazne ovplyvniť ich rozhodnutie nakúpiť od vašej značky. Podľa Baymarda tieto prekážky viedli k priemernej miere opustenia košíka 69,82 %, zatiaľ čo maloobchod, móda a cestovný ruch zaznamenali vyššiu mieru opustenia košíka, a to 81 %. Tu je niekoľko osvedčených postupov, ktoré by ste mali dodržiavať.
Urobte na svoje produkty klikateľné
Zákazníci si tak môžu pred kúpou skontrolovať podrobnosti o produkte. Dajte im možnosť zobraziť atribúty produktu, ako je veľkosť, farba a model, aby ste sa vyhli omylu pri dokončení objednávky.
TradeSafe je dokonalým príkladom stránky, kde je možné kliknúť na všetky uvedené produkty s možnosťou priameho pridania do košíka. Zákazníci môžu pred nákupom jednoducho prejsť na stránku s podrobnosťami a skontrolovať podrobnosti o produkte. Produkt si však môžu jednoducho pridať do košíka a nakúpiť.
Optimalizujte názvy produktov a podrobnosti
Použite kľúčové slová súvisiace so SEO v hlavičkách vašej stránky produktu a uistite sa, že názov produktu je rozptýlený v popise produktu. Urobte kliknutie na názov produktu, použite slová, ktoré vaše publikum pozná, a uveďte každý detail – vrátane ceny, podrobností o dodaní a popisu.
Zobrazte niekoľko tlačidiel pokladne
Umiestnenie tlačidla pokladne na niekoľko rôznych miest zaisťuje, že návštevníci webových stránok ich uvidia bez ohľadu na to, kde sa na vašej stránke nachádzajú. Malo by sa dať ľahko nájsť a mať na očiach, čo vám pomôže zvýšiť mieru konverzie.
5. Ponuka viacerých možností platby
Vaša webová stránka elektronického obchodu by mala byť flexibilná aj z hľadiska platobných možností a spôsobov. Aj keď by ste mali vedieť, aký konkrétny spôsob platby preferuje vaše cieľové publikum, mať k dispozícii ďalšie možnosti môže zlepšiť zákaznícku skúsenosť.
Mobilné platby ako Venmo, kryptomeny a digitálne peňaženky patria medzi nové preferované alternatívne spôsoby platby. V skutočnosti spotrebiteľský prieskum Fiserve 2021 uvádza, že 6 z 10 spotrebiteľov generácie Z a miléniových spotrebiteľov chce, aby ich banka držala kryptomeny. Aj keď stále môžete ponúkať tradičné spôsoby platby, ako je bankový prevod a kreditná karta, príťažlivosť týchto nových metód často pramení z toho, že zákazník chce chrániť svoje údaje.
Ak chcete zvýšiť šancu na udržanie zákazníkov a rast ich lojality, tu je niekoľko osvedčených postupov, ktoré môžete v roku 2022 použiť na svojej webovej lokalite elektronického obchodu.
Ponúknite rôzne spôsoby platby
Nikdy nebudete vedieť, kedy môže byť platobný kanál mimo prevádzky, preto sa oplatí mať k dispozícii iné možnosti. Vďaka tomu bude vaša webová stránka flexibilnejšia a možno bude rozdielom medzi opusteným košíkom a predajom.
Pred pokladňou viditeľne zobrazte možnosti platby
Jedným zo spôsobov, ako vybudovať dôveru u svojich klientov, je uistiť ich, že majú veľa možností na dokončenie nákupu. Pozrite sa, ako eBay zobrazuje viaceré možnosti platby s podrobnými informáciami potrebnými na dokončenie nákupu. Klienti môžu dokonca meniť meny pri svojich platbách.
Zdroj: envato.com